ZOOFA-DESIGN • Kapellebaan 7, BE-9260 Wichelen • WebdesignInternet MarketingZoekmachine OptimalisatieSocial Media
T: 0474 87 99 21 • E: hello@zoofa-design.be

Analyse & Optimalisatie

De grote kracht van het internet is dat alles meetbaar is. Elke beweging of actie die een bezoeker op je website uitvoert, valt te meten.

Als je van deze mogelijkheid gebruik maakt, kunnen de cijfers die uit de analyse volgen gebruikt worden om jouw online business te blijven optimaliseren.

Heb je inzicht in de prestaties van je online activiteiten? Ken je de cijfers van jouw online onderneming? Weet je wat er gebeurt op je website? Weet je hoeveel bezoekers er langskomen? Weet je van waar die bezoekers komen?

En nog belangrijker, weet je exact wat je moet doen om de resultaten van al jouw online activiteiten de hoogte in te duwen?

Zoofa-Design zorgt niet alleen dat je inzicht verwerft in de prestaties van jouw website, maar wij doen ook iets met de resultaten. Voortdurend optimaliseren moet de doelstelling zijn.

Heb je een opdracht voor ons? Laat de samenwerking van start gaan.

Zoekmachine Optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie, of search engine optimization (SEO) in het Engels, is de kunst van het optimaliseren van je website zodat deze zo hoog mogelijk in de gratis (organische) resultaten van Google komt.

google-desktop1Google is bij de meeste succesvolle websites ook de grootste bron van bezoekers (en dus van nieuwe klanten). Door hoog te scoren kan je dus meer mensen bereiken die jouw onderneming of organisatie nog niet kenden, maar wel op zoek zijn naar de producten of diensten die jij aanbiedt. Weet ook goed dat bij de zoekresultaten het speurwerk voor de meeste mensen stopt na één pagina. Als jouw website niet geoptimaliseerd is en niet op de eerste pagina verschijnt, zal bijna niemand jouw onderneming online kunnen terugvinden. Google is eigenlijk een moderne en digitale gouden gids.

De resultaten die je na een zoekopdracht in Google aan de rechterkant (en soms ook aan de bovenkant) te zien krijgt, zijn advertenties. De zogenaamde Google Adwords. Jouw website hier plaatsen is natuurlijk niet gratis, maar je betaalt per klik op je advertentie.

Maar waarom zou je per klik gaan betalen, als je door een goede zoekmachine optimalisatie met jouw website op termijn helemaal gratis aan de linkerkant van de resultaten (de organische kant) kan komen te staan?

Zoekmachine optimalisatie is de laatste jaren echt een wetenschap geworden. Hoe meer websites er verschijnen op het internet, hoe moeilijker het natuurlijk wordt om op de eerste plaatst te komen. Google hanteert tientallen factoren om de volgorde van de resultaten te bepalen.

Over het algemeen kan je zoekmachine optimalisatie onderverdelen in 3 delen:

  • On-site optimalisatie: relevante, waardevolle en kwalitatieve content.
  • Technische optimalisatie: broncode die aan de webstandaarden voldoet
  • Off-site optimalisatie: een reputatie opbouwen op het internet door middel van veel kwalitatieve en relevante links naar je website

Analytics

analytics-screen1Weet jij hoeveel bezoekers er langskomen op jouw website? Weet je van waar deze bezoekers komen? Weet je welke pagina’s ze bezoeken? En als je deze statistieken al hebt, weet je hoe je deze moet interpreteren en hoe je jouw business moet aanpassen om deze cijfers de hoogte in te duwen?

Zoofa-Design koppelt analytics aan jouw website waardoor het siteverkeer in kaart gebracht wordt. Elke beweging op je website is meetbaar.

SEO Audit

Hoe Google-vriendelijk is jouw website? Wij zoeken het voor je uit door middel van een SEO audit. Laat ons controleren hoe goed uw website geoptimaliseerd is voor de zoekmachines en verhoog zo jouw zichtbaarheid in de zoekresultaten.

Onze SEO-specialist keert jouw website binnenstebuiten en brengt zo alle troeven en gebreken in kaart. Op het einde van de screening worden alle gegevens overzichtelijk in een rapport verwerkt. Het rapport is leesbaar voor iedereen en kan perfect gebruikt worden om de website verder te optimaliseren.

Een SEO audit is geschikt voor alle type websites en zelfs als je website nog in opbouw is kan je onze hulp inschakelen.

Keyword Onderzoek

Hoe kan u gevonden worden?

Waar zijn jouw bezoekers naar op zoek? Wat typen ze in in de zoekmachines? Welke woorden moeten we op onze website gebruiken en hoe kunnen we hiermee nieuwe bezoekers lokken? Door een grondig keyword onderzoek te doen kom je het allemaal te weten.

google-desktop2

Concreet houdt een keyword onderzoek in dat we onderzoeken welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw business en op welke manier jouw doelgroep deze woorden gebruikt. Door exact te weten welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt in de zoekmachines, kunnen we jouw website hier later op afstemmen, zodat jouw website de juiste bezoekers over de vloer krijgt.

Net zoals bij een SEO audit wordt er van het keyword onderzoek een overzichtelijk gedocumenteerd rapport gemaakt.

Heb je een opdracht voor ons? Laat de samenwerking van start gaan.