ZOOFA-DESIGN • Kapellebaan 7, BE-9260 Wichelen • WebdesignInternet MarketingZoekmachine OptimalisatieSocial Media
T: 0474 87 99 21 • E: hello@zoofa-design.be

Doelgroep activeren

De juiste bezoekers (doelgroep) naar je website halen, deze bezoekers omzetten in klanten en er later ambassadeurs van maken, zo ziet de perfecte online business eruit. Vooral als dit grotendeels automagisch gebeurt. 24u op 24u, 7 dagen op 7.

Bezoekers naar de website halen gebeurt onder meer door zoekmachine optimalisatie en social media, maar eens de bezoekers op de website terecht gekomen zijn, moeten we alles uit de kast halen om er klanten van te maken. Of toch minstens ons uiterste best doen om de bezoeker een actie te laten uitvoeren die jij wilt dat hij uitvoert.

Wil je weten hoe je winst kan maken met de juiste bezoekers? Ontdek het hier!

Call to actions

cta-screen1Als je wilt dat je bezoekers iets doen, dan moet je hen dat gewoon vragen. Zo simpel is het. Maak je bezoeker duidelijk wat hij moet doen en leidt hem naar de pagina’s die jij wilt dat hij ziet. Je productpagina bijvoorbeeld, of je nieuwsbrief. Je zal zien dat door duidelijke call-to-actions (want zo heet deze “oproep tot actie”) de resultaten van je website al serieus zullen verbeteren.

Door ervoor te zorgen dat jouw call-to-actions de juiste tekst bevatten en snel in het oog springen, gaat de efficiëntie van je website er alleen maar op verbeteren.

Entertain en ondersteun je bezoekers

Je moet jouw bezoekers altijd zien te boeien. Dit kan je doen door vlotte, interessante, entertainende, leerrijke, spannende, … content toe te voegen. Eenmaal je jouw bezoekers kan boeien of kan geven waarnaar hij op zoek is, dan kan je hem al wat makkelijker omzetten in een klant.

Waarom? Omdat jij de persoon bent die een oplossing aanbiedt voor zijn probleem, dus het vertrouwen in jou (en je onderneming) is groot.

Tevreden klanten kunnen nadien omgezet worden in ambassadeurs. We zorgen ervoor dat zij samen met jou jouw boodschap gaan verspreiden.  Zo krijg je een veel groter bereik en worden ook de vrienden en kennissen van jouw klanten op de hoogte gesteld van jouw acties. Mond-aan-mond reclame en positieve klantenreacties werken trouwens nog altijd supergoed om twijfelaars over de drempel te helpen!

Jij koopt toch ook liever bij iemand die jij of een vriend/kennis al kent dan bij een wildvreemde?

Social Media

facebook-screen2Eén van de mogelijkheden om klanten tevreden te houden en om te zetten in ambassadeurs is social media. Social media kan perfect gebruikt worden om bezoekers aan jouw organisatie te binden, zodat je ze later altijd op de hoogte kan stellen van de laatste nieuwtjes.

Ook omgekeerd werkt het perfect. Mensen kunnen via jouw Facebookpagina bij jou terecht met vragen en opmerkingen. Door hier slim en persoonlijk op in te spelen geef je jouw fans de ideale gebruikerservaring. 1-op-1 Marketing is waar het de dag van vandaag om draait, zeker online, profiteer dus van deze kans en sta je bezoekers/klanten persoonlijk te woord!

Wil je weten hoe je winst kan maken met social mediaOntdek het hier!

E-mail marketing

In tegenstelling tot wat velen zullen denken is e-mail marketing niet hetzelfde als spam. Sterker nog, als je e-mail marketing goed toepast in je business, kan het jouw omzet serieus verhogen.

Door op regelmatige basis (al dan niet automagisch) interessante mails te sturen naar jouw mailinglijst, ga je een band opbouwen met die mensen. Net omdat jij hen geen spam stuurt, maar mails met bijvoorbeeld waardevolle tips over jouw vakgebied. Jij helpt hen. Ze gaan je beginnen vertrouwen en appreciëren. Onbewust gaan de meeste mensen zelfs het gevoel hebben dat ze jou wat schuldig zijn. Ze staan bij jou in het krijt want jij helpt hen voortdurend door gratis tips en informatie te sturen, maar zij geven jou (voorlopig) niets.

mailings-screen1Wat denk je zelf dat er dan gaat gebeuren als je eens een product of dienst (eventueel met korting) aanbiedt? Inderdaad, kassa kassa!

E-mail is en blijft (net zoals social media) een goedkope & efficiënte manier om jouw doelgroep snel te bereiken. Maar voor beide methodes geldt ook dat je ze op de juiste manier moet gebruiken om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen. Probeer je alleen maar te verkopen en val je jouw volgelingen altijd lastig met nutteloze mails en irrelevante berichten, dan mag je het vergeten!

Wil je weten hoe je winst kan maken met e-mailmarketingOntdek het hier!