ZOOFA-DESIGN • Kapellebaan 7, BE-9260 Wichelen • WebdesignInternet MarketingZoekmachine OptimalisatieSocial Media
T: 0474 87 99 21 • E: hello@zoofa-design.be

Design

Zoofa-Design verzorgt de grafische vormgeving van digitale producten zoals websites en social media tot drukwerk zoals visitekaartjes, advertenties, brochures, affiches, flyers, uw logo of huisstijl, ..

Webdesign

Zoofa-Design creëert unieke en gebruiksvriendelijke websites waar de gebruiker centraal staat. Ook voor jou willen wij deze uitdaging aangaan.

Wij ontwerpen een website die duidelijk de sfeer van jouw bedrijf of organisatie uitstraalt.

Bij voorkeur wordt er één ontwerp gemaakt waar de volledige focus kan opgelegd worden. Geen verschillende half afgewerkte ontwerpen zoals vaak door andere webbureau’s wordt gedaan.

Doorheen de verschillende feedback-rondes komen we samen met jou tot een design waar alle partijen tevreden mee zijn. Inspraak heb je zeker, klant is koning! Natuurlijk gaan wij jou -indien je hier specifiek naar vraagt- met plezier uitleggen waarom wij precies voor een bepaalde knop die bepaalde kleur of positie op het scherm gekozen hebben.

Het uiteindelijke design wordt dan in de volgende fase omgezet in een werkende website.

Een design-opdracht voor ons? Wij staan al klaar!

Responsive design

iBadge geborduurde badgesDoor de komst van smartphones en tablets is het internet toegankelijker dan ooit tevoren. Om het even waar je jou bevindt, de kans is groot dat er internet in de lucht hangt. Door middel van de smartphones en tablets kan je dus gemakkelijk van op (bijna) elke locatie in de wereld het internet raadplegen.

Dit bekent dus ook dat als je een website hebt, je er ook best voor zorgt dat die website toegankelijk is voor alle toestellen. En dat is waar responsive design komt kijken.

Responsive design betekent dat het design van de website zich aanpast aan het toestel waarmee deze bekeken wordt. Het wil niet direct zeggen dat de website er 100% hetzelfde zal uitzien. In ons geval betekent het vooral dat de ervaring die de gebruiker heeft als hij de website bezoekt hetzelfde blijft, ongeacht het toestel dat hij gebruikt.

Zo kan het perfect zijn dat enkele knoppen of afbeeldingen totaal overbodig zijn op kleinere schermen, of dat ze beter tot hun recht komen op een andere plaats. Om deze reden is het in de meeste gevallen dus ook verstandig om “mobile first” te designen. Onder het motto “less is more” kunnen we er zo samen voor zorgen dat alle belangrijke elementen zeker aanwezig zijn.

Naargelang we designen voor grotere schermen, kijken we welke extra elementen nog een extra toegevoegde waarde aan de website kunnen geven. Dit kan bijvoorbeeld gaan over extra call to actions, een ander/groter menu, meer grafische elementen, …

Is responsive design verplicht?

Neen, in principe niet.

In de meeste gevallen kan een website sowieso geraadpleegd worden via smartphones en tablets. Het “probleem” is dat een website die geen responsive design heeft ongebruiksvriendelijk en onduidelijk wordt weergegeven op kleinere schermen. De grootte van de website wordt geschaald naar het kleinere scherm, waardoor de tekst en afbeeldingen nauwelijks zichtbaar zijn.

Dit heeft als gevolg dat de gebruiker moet scrollen en zoomen op het scherm. Voor veel gebruikers wordt dit als ongemakkelijk ervaren en het gevoel dat deze gebruiker dan bij jouw website (en onderneming) overhoudt gaat waarschijnlijk niet in je voordeel spelen.

Door wel gebruik te maken van een responsive design zorg je ervoor dat de toegankelijkheid van je website verhoogt, want iedereen (ongeacht het toestel of schermgrootte dat hij gebruikt) kan jouw website eenvoudig en gebruiksvriendelijk raadplegen.

Identity design

Identity design betekent dat we de gehele identiteit van je onderneming of organisatie in dezelfde stijl (huisstijl) gaan steken.

De huisstijl van een organisatie is de manier waarop deze zich aan de buitenwereld voorstelt. De huisstijl bevat visuele elementen zoals grafische vormgeving, kleuren, logo, lettertypes … In dit verband spreken we ook wel van de ‘visuele identiteit’ van de onderneming.

In ruimere zin omvat de huisstijl ook de manier waarop de organisatie communiceert, bijvoorbeeld de manier waarop informatie wordt gerangschikt in brieven en e-mails of de manier waarop klanten worden aangesproken via de telefoon, e-mail, social media,…

Als dit alles telkens op een gelijkvormige manier wordt toegepast, herkent iedereen meteen dat een bepaalde communicatie-uiting (bv. een brief, affiche of kledij) van jouw onderneming afkomstig is. Naar buiten toe krijgt je organisatie een duidelijk herkenbaar en vertrouwd gezicht.

Waarom heb je een (nieuwe) huisstijl nodig?

Door op een gelijkvormige, consequente en professionele manier te communiceren profileer je jou als een sterke organisatie.

Consequente toepassing van de huisstijl leidt tot een sterk imago

Een nieuwe huisstijl laat een nieuwe wind waaien door de communicatie van je organisatie. Als al je medewerkers de huisstijlregels op een coherente, systematische manier toepassen, krijgt je organisatie een sterke, herkenbare identiteit, zowel naar buiten toe als intern.

Welke producten maken deel uit van een huisstijl?

Eigenlijk kan je hier zover in gaan als je zelf wilt. Hieronder vind je enkele voorbeelden:

  • Visitekaartjes
  • Flyers en affiches
  • Enveloppen
  • Briefpapier
  • Facturen en offertes
  • Naamkaartjes
  • Uitnodigingen
  • Presentatiemappen
  • Folders en brochures
  • Powerpoint- en keynotepresentaties
Een design-opdracht voor ons? Wij staan al klaar!